Zalety modelu sprzedaży B2B w porównaniu do B2C
B2C lub sprzedaż detaliczna polega na sprzedaży towarów lub usług użytkownikom końcowym produktu.
Sprzedawcy typu B2B lub business-to-business zwykle mają do czynienia z jednym z trzech rodzajów klientów, a mianowicie odsprzedawcy, użytkownicy biznesowi i instytucje. Sprzedawcy to firmy detaliczne, które zamierzają sprzedawać produkty. Użytkownicy biznesowi używają produktu czy usługi do tworzenia swoich produktów lub zarządzania firmą. Sprzedaż B2B zapewnia wiele możliwości sprzedaży.
Na czym polega sprzedaż B2B?
Sprzedaż B2B często dotyczy produktów droższych lub bardziej zaawansowanych technologicznie. Klienci biznesowi zamawiają więcej produktów i wydają więcej pieniędzy niż klienci detaliczni. Oznacza to, że sprzedaż między przedsiębiorstwami może przynieść większe zyski niż sprzedaż pomiędzy firmą a klientem prywatnym. Sprzedawcy B2B potrzebują mniej klientów niż sprzedawcy detaliczni B2C ze względu na ilość pieniędzy, jaką może wygenerować pojedynczy klient biznesowy. Oznacza to, że mogą skoncentrować więcej wysiłku na każdym kliencie biznesowym.
Nabywcy biznesowi wydają się bardziej logicznie i racjonalnie podchodzić do swoich zakupów, ponieważ w przeciwieństwie do klientów detalicznych, podejmują decyzje za dużą liczbę osób. Często podejmują oni decyzje zakupowe w oparciu o przewidywalne kryteria, takie jak cena, trwałość, wsparcie i znajomość oraz zaufanie do sprzedawcy. Czasami klienci B2B wymagają produktów stworzonych specjalnie dla ich firmy. Tego typu specyfika produktu praktycznie gwarantuje zakup i pomaga w długofalowym zarządzaniu relacjami pomiędzy przedsiębiorstwami. W ramach procesu sprzedaży B2B sprzedawcy mogą być zmuszeni do wykazania, że ich firma jest w stanie wytwarzać produkty zgodnie z wymaganiami klienta.
Na platformie B2B, którą znajdziesz na stronie https://merxu.com/, mogą dokonywać transakcji firmy z wielu branż i obszarów geograficznych. W modelu B2B przedsiębiorstwa mogą kupować od siebie nawzajem, nawiązując długoterminowe relacje i tworząc możliwości oszczędzania pieniędzy. W kontaktach biznesowych B2B powstają lojalność i relacje. Dzięki temu obie strony nie będą musiały się martwić o opóźnienia w płatnościach lub dostawach.