Ciekawe informacje powiązane ze znakami towarowymi i ich kontrolowaniem

Wśród wielu praktycznych sposobów umożliwiających wyróżnianie własnego biznesu na tle konkurencji można znaleźć liczne działania reklamowe, a także marketingowe.

To sprawia, że możliwe jest budowanie pozytywnego wizerunku marki. Oczywiście istotną kwestią jest zwrócenie uwagi na jej wizualizację poprzez wykorzystanie stosownego znaku towarowego. Takie pojęcie oznacza ważny element, który kojarzy się potencjalnym klientom z konkretną firmą i specyficznymi produktami. Nic więc dziwnego, że sporo firm decyduje się na różne atrakcyjne nazwy i materiały graficzne, które zapadają w pamięć ewentualnym kupującym.

Ciekawe informacje powiązane ze znakami towarowymi i ich kontrolowaniem

Monitorowanie znaków towarowych – co warto o tym wiedzieć?

W przypadku znaków towarowych, które da się rejestrować w Urzędzie Patentowym, mamy do czynienia z napisami, niewielkimi elementami graficznymi czy też połączeniem napisów z grafikami. Każda firma ma więc zapewnioną sporą elastyczność, jeśli chodzi o wybór oraz tworzenie rozwiązań powiązanych z wizualizacją marki i promowaniem produktów. Rozsądną opcją jest zastrzeżenie znaku towarowego, ponieważ w ten sposób można zabezpieczyć własność intelektualną przed jej bezprawnym wykorzystaniem przez konkurencję próbującą wybić się na sukcesie danej marki.

Istotną sprawą, o której nie należy zapominać jest też proces polegający na monitorowaniu znaków towarowych na rynku. Oznacza to innymi słowy kontrolowanie i sprawdzanie czy inne podmioty nie zarejestrowały albo nie planują rejestracji identycznego lub bardzo podobnego znaku towarowego. To sprawia, że można ustalić czy określony znak nadaje się do rejestracji lub w przypadku posiadania określonego znaku, można odpowiednio zareagować wnosząc sprzeciw w stosunku do rejestracji podobnego znaku przez inny podmiot. Monitoringiem nie zajmuje się Urząd Patentowy, więc odpowiedzialność za ten proces spada na właściciela lub jego podwykonawcę.

Sporo ciekawostek związanych ze znakami towarowymi można znaleźć w Internecie, na przykład na stronie https://znakitowarowe-blog.pl/solidarnosc-chroniona-znakiem-towarowym/. Jeśli chodzi o monitorowanie takich znaków to można to robić samodzielnie zapoznając się co tydzień z Biuletynem Urzędu Patentowego. Traci się jednak sporo czasu wolnego lub przeznaczonego na inne czynności firmowe. Znacznie lepszym wyjściem jest zlecenie takiego zadania wyspecjalizowanemu rzecznikowi patentowemu.