Jakie mogą być objawy awarii turbosprężarek

Wszystkie samochody ulegają z czasem zużyciu, a wszystkie ich części mają przewidywaną żywotność.

Turbosprężarki zwykle wymagają wymiany po przejechaniu około 160 tysięcy kilometrów. Turbosprężarka może działać dłużej w zależności od twoich nawyków jazdy, ważna jest również jakość turbosprężarki oraz marka i model posiadanego pojazdu. Również używane paliwo ma znaczenie dla zachowania dłuższej wytrzymałości turbosprężarki. Jeśli żywotność twojej turbosprężarki dobiegła końca, można ją wymienić na nową, jednak jest to bardzo droga usługa i bardziej odpowiednia może być w niektórych przypadkach regeneracja turbo lub naprawa, wyważanie lub wymiana jej niektórych komponentów. Głównym celem turbosprężarki jest zwiększenie mocy samochodu. Jeśli tracisz moc podczas przyspieszania, może to być spowodowane tym, że turbosprężarka twojego samochodu nie spełnia swojego zadania w sposób odpowiedni.

Jakie mogą być objawy awarii turbosprężarek

Utrata mocy to wyraźny znak, że turbosprężarka uległa awarii lub jest uszkodzona.

Gdy pęknie obudowa turbosprężarki lub jeśli pękną uszczelki wewnętrzne, olej może wyciekać do wydechu. Kiedy olej spala się w wydechu, powstaje niebiesko-szary dym. Jeśli zauważysz jego wyraźne kłęby wydostające się z rury wydechowej podczas zwiększania obrotów silnika, to z pewnością znak, że turbosprężarka jest uszkodzona. Kiedy turbosprężarka zawiedzie, będzie wydawać głośny, jęczący dźwięk jak syrena. Ten hałas jest zwykle powodowany przez luźną rurę lub uszkodzone łopatki w turbosprężarce. Hałaśliwa praca turbosprężarki powinna nas skłonić do wizyty w warsztacie naprawczym w celu sprawdzenia, co spowodowało awarię tej części samochodu. Nie zawsze awaria turbosprężarki wiąże się z jej pełną wymianą, co ponosi za sobą bardzo duże koszty, w wielu sytuacjach możliwa jest regeneracja turbo lub wymiana oraz wyważanie niektórych jej podzespołów. Z pewnością jest to opłacalne rozwiązanie dla właścicieli pojazdów, i możliwe do zrealizowania przy niewielkich awariach i uszkodzeniach turbosprężarki.